wanabee CC

Droga do celu – zostać stewardessą

Polskie czartery, Wrocław, maj 2014

Kiedy dostałam zaproszenie na rozmowę, bardzo się ucieszyłam, że będzie mi dane odwiedzić piękny Wrocław ponownie. Tym razem tylko na króciutko, kilka godzin, ale i tak oczy nacieszyłam. Przynajmniej zobaczyłam pustawe póki co lotnisko. Na spotkanie wyruszyłam o 6 rano busem, więc dojechałam dość niedospana i zmęczona.
Bardzo mała firma w porównaniu do Emirates czy Qatar. Wygląda na to, że wszyscy pracownicy firmy się znają, a przynajmniej się mijąją/widują. Koordynatorem spotkania była bardzo miła Cabin Crew Manager, Ania. Rekrutacja była podzielona na 2 części, językową i formalną.

Część językowa
Poznałam francuskiego pracownika firmy, który obadał moje umiejętności komunikacyjne w jego języku. Pogadaliśmy z 10min o tym gdzie się nauczyłam tego języka, kiedy mam okazję go praktykować, powiedziałam parę zdań o sobie. Potem dostałam kartonik z komunikatem do przeczytania. Sama siebie oceniłam wcale nieźle. Potem do rozmowy włączyła się Ania, i dalej rozmawialiśmy już tylko po angielsku. Znów miałam powiedzieć coś o sobie, zapytano mnie co wiem o linii, czy miałam kiedyś w środowisku pracy kogoś, kogo nie lubiłam, czy jestem gotowa do przeprowadzki, jak wyobrażam sobie typowy dzień stewardessy i jeszcze kilka podobnych pytań. Potem rekruterzy wcielili się w ‚upierdliwych’ pasażerów – sytuacja pierwsza: Pan natarczywie prosił o mój numer telefonu, zbyłam go grzecznie i gładko, więc wybrali drugi scenariusz – pasażer mnie wzywa, bo obok niego siedzi matka z maleńkim, płaczącym dzieckiem. Poprosiłam, żeby się uspokoili (zanim to powiedziałam, zbierałam się ze 3 razy, bo ciężko im było przerwać), że znajdę dla nich rozwiązanie, że poszukam dla niego innego miejsca. Okazało się, że wszystkie są zajęte i powiedziałam, że poproszę drugą matkę z dzieckiem, żeby się z nim zamieniła. Powiedzieli mi od razu, że z tym sobie dobrze poradziłam. Potem znów dostałam kartonik z komunikatem do przeczytania, tym razem po angielsku. Następnie mogłam pytać rekruterów o stanowisko, o które się ubiegam. Wtedy dowiedziałam się, że w samolotach tej linii pracuje tylko 1 osoba z załogi pokładowej na lot – w związku z tym poszukują oni trochę innego profilu charakterologicznego niż wielkie linie, na których pokładach samolotów pracuje na przykład 25 osób na lot. Cała część zajęła około pół godziny.

Część formalna
Tu miałam do czynienia z jakimiś wyżej postawionymi pracownikami firmy, niestety nie wiem do końca czym się zajmowali, może byli HRowcami, może ktoś był dyrektorem działu, a może ktoś miał całą firmę pod sobą. Zaczęło się od pytania o mnie, a potem gładko poszło do szczegółów mojego życiorysu. Padło m.in. pytanie o to jak zachowałam się w sytuacji, do której nie byłam przygotowana. Ogólnie chodziło o to, czy poradzę sobie w trudnych sytuacjach sama, z związku z tym, że poza mną na pokładzie będzie tylko pilot. Rekruterzy pytali mnie również czy umiem pływać, czy mam prawo jazdy, czy przeprowadzka do innego miasta w Polsce oraz regularne kilkutygodniowe wyjazdy nie będą dla mnie problemem, czy aplikowałam już do innych linii i z jakim skutkiem, jak sobie radzę ze stresem, czy mogę poświęcić 2-3 tygodnie na szkolenie, którego odbycie nie będzie gwarancją zatrudnienia, gdyż muszą się nam jeszcze dokładnie przyjrzeć – czy nasz charakter pasuje do tej roli, czy damy radę się wszystkiego nauczyć, czy nasze wyobrażenie o pracy nie rozmija się zbytnio z realiami. Musiałam też podać swoje oczekiwania finansowe. Na koniec znów miałam możliwość zadawania pytań. Dowiedziałam się, że szkolenie jest dla mnie bezpłatne, że będę musiała sama się zakwaterować w razie podjęcia pracy, ale podczas pobytów zapewnione jest i zamieszkanie i diety. Obiecali zadzwonić w ciągu tygodnia i poinformować o decyzji.

Kilka dni po rekrutacji dostałam telefon z zaproszeniem na szkolenie.

Single Post Navigation

One thought on “Polskie czartery, Wrocław, maj 2014

  1. Moja pierwsza rekrutacja na CC była właśnie we Wrocławiu… 🙂

Skomentuj

